Skip to content Skip to footer

SAKUI’s Privatlivspolitik

Sidst opdateret: oktober 2023.

Velkommen til SAKUI’s privatlivspolitik. Hos SAKUI er vi forpligtet til at beskytte dine personlige oplysninger og din fortrolighed, da vi som en privat virksomhed behandler personoplysninger om kunder og ansatte. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan og hvorfor vi indsamler, bruger, opbevarer og beskytter dine oplysninger samt dine rettigheder som registrerede.

Persondatapolitik: Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger.

Kontaktoplysninger på de dataansvarlige:

SAKUI ApS er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig.

Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Navn: SAKUI ApS (herefter ’SAKUI’)

Att.: Privacy

Adresse: Mariane Thomsens Gade 4B, 3. sal, 8000 Aarhus C, Denmark

CVR-nr.: 44315858

Phone: +45 25 500 275

E-mail: info@sakui.dk

1. Personoplysninger, der indsamles og behandles om den registrerede

Når du registrerer dig eller sender personlige oplysninger til SAKUI, vil vi bruge disse oplysninger i overensstemmelse med retningslinjerne i denne databeskyttelsespolitik. Dine personlige oplysninger bruges ikke til andre formål, medmindre vi får din tilladelse, eller medmindre det er påkrævet eller tilladt i henhold til lovgivningen eller professionelle standarder.

1.1. Kunder, leverandører og andre tredjeparter

SAKUI behandler personlige oplysninger fra vores kunder, leverandører og andre tredjeparter, som er nødvendige for os at kunne yde rådgivning og tjenester inden for vores samlede skatte- og rådgivningstjenester.

SAKUI indsamler personlige oplysninger direkte fra kunden, leverandøren, tredjeparten eller deres udpegede kontaktperson(er).

1.1.1. Kategorier af personoplysninger

SAKUI’s kunder, leverandører og andre tredjeparter:

  • Identifikationsoplysninger såsom navn, e-mail, telefonnummer, jobtitel/stilling, arbejdsgiver, adresser og andre oplysninger, som kunden, leverandøren eller andre tredjeparter giver os.
  • Pas og/eller personnummer (CPR) og andre oplysninger, når det kræves på grund af SAKUI’s anti-hvidvaskningsforpligtelser.
  • Oplysninger vedrørende fakturering og betaling samt eventuelt andre økonomiske oplysninger, hvis det er relevant eller påkrævet på grund af SAKUI’s juridiske forpligtelser.

Indsamling og behandling af personoplysninger i forbindelse med SAKUI’s tjenester:

  • SAKUI kan behandle personoplysninger om klientens medarbejdere, leverandører, forretningspartnere, medlemmer, kunder osv.
  • Skattemæssige tjenester:
    • I individuelle sager kan vi behandle data vedrørende personens indkomst, herunder den online skattemappe, bankkonto og pensionsordninger.
    • Hvis det er nødvendigt på grund af f.eks. skattefradrag, kan vi behandle særlige kategorier af data, såsom oplysninger om medlemskab af en fagforening.
  • Rådgivningstjenester:
    • Ikke-følsomme personoplysninger såsom navn, e-mail, telefonnummer, arbejdsgiver, jobtitel/stilling, medarbejdernummer/ID og IT-relaterede brugeroplysninger (AD).
    • Afhængigt af karakteren af vores opgave inden for vores tjenester, kan følsomme personoplysninger behandles. Beskyttelse og behandling af følsomme personoplysninger håndteres individuelt i hver opgave.

1.1.2. Kunder, leverandører og andre tredjeparter

SAKUI behandler oplysninger om dig for at kunne opfylde den aftale, som vi har indgået om køb og eventuelt levering af en vare.

Hvis du har samtykket til at modtage vores nyhedsbrev per e-mail, behandler vi desuden oplysninger om dig for at kunne sende dig nyheder om vores forretning og gode tilbud. Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i indledningen til privatlivspolitikken.

Formålene med vores behandling af personoplysninger er:

  • Opfyldelse og udførelse af kontrakten/engagementet med vores kunder, leverandører og/eller andre tredjeparter eller trin forud for indgåelse af en kontrakt.
  • Håndtering af vores opgaver i forbindelse med vores samlede tjenester vedrørende skatte- og rådgivningstjenester.
  • Levering af vores professionelle tjenester.
  • Fakturering, betaling, modtagelse af vores leverancer og bestilte tjenester.
  • Administration, vedligeholdelse og udvikling af vores tjenester, forretning, it-miljø osv.
  • Opfyldelse af SAKUI’s forpligtelser i henhold til den danske anti-hvidvaskningslov og bogføringsloven, hvilket inkluderer en gennemgang af vores klienter (indhentning af ID-dokumentation af vores klienter) og sikring af uafhængighed.

Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger:

  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra a – samtykke.
    • I nogle tilfælde kan SAKUI behandle personoplysninger baseret på dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte din kontaktperson hos SAKUI ved at meddele dette til SAKUI’s privatlivsteam
    • GDPR artikel 6, stk. 1, litra c – retlig forpligtelse.
      • I forbindelse med at rådgivning inden for skat- og moms, har SAKUI KPMG en retlig forpligtelse til at dokumentere vores leverede rådgivning, jf. skatteforvaltningsloven § 34 a, og forældelsesloven § 3.
    • GDPR artikel 6, stk. 1, litra f – legitim interesse.
      • SAKUI har en legitim interesse i at udføre og levere vores aftalte ydelser samt opfylde aftaler med vores kunder, leverandører og tredjeparter, hvor det kan blive nødvendigt at behandle personoplysninger.
      • SAKUI har en legitim interesse i opfyldelse af ovenstående formål, hvilket indebærer, at behandlingen af personoplysninger er nødvendigt for et legitimt formål og således ikke krænker dine grundlæggende rettigheder og friheder som registreret person
      • SAKUI afvejer og vurderer, om vores interesse i behandlingen af data opvejer dine rettigheder og interesser.

1.1.3. Opbevaring og sletning

Personoplysninger indsamlet under et løbende kundeforhold, leverandørsamarbejde eller andet tredjepartsforhold vil blive opbevaret. Når forholdet afsluttes, beholder vi normalt de personlige oplysninger i 5 år indtil udgangen af et regnskabsår.

Oplysninger relateret til skatterådgivning og anden rådgivning, som følger af bogføringsloven og revisorloven, har SAKUI ret til at opbevare i op til 10 år fra afslutningen af opgaver inden for de nævnte lovgivninger.

Personoplysninger, som vi indsamler på grund af SAKUI’s juridiske forpligtelser, vil blive opbevaret i overensstemmelse med de relevante lovkrav. Opbevaringsperioden for personoplysninger kan variere afhængigt af gældende lovkrav og vores legitime forretningsbehov.

1.2. Online og sociale medier

SAKUI indsamler personlige oplysninger, når du besøger vores websteder og bruger vores online-tjenester. Disse oplysninger bruges til at levere og forbedre vores online-tjenester samt for at besvare eventuelle henvendelser fra dig.

1.2.1. Kategorier af personlige oplysninger

De typer af personlige oplysninger, vi kan indsamle online, omfatter:

  • Identifikationsoplysninger, såsom navn og kontaktinformation, når du udfylder kontaktformularer eller tilmelder dig nyhedsbreve.
  • Teknisk information, såsom din IP-adresse, browsertype, enhedstype og operativsystem.
  • Interaktionsdata, såsom oplysninger om, hvordan du bruger vores websteder og online-tjenester.
  • Brug af sociale medier, herunder LinkedIn:
    • Kan vi benytte de personoplysninger, som du selv har gjort offentligt tilgængelige på dine sociale medie-profiler, f.eks. navn og billede.
    • Vi kan benytte oplysninger eller indhold, som du har givet dine sociale medieudbydere lov til at dele med os, f.eks. dit navn og evt. din e-mailadresse.
    • Andre oplysninger som vi kan benytte, vil afhænge af dine privatindstillinger, som du har angivet til dine sociale medieudbydere. Du bedes derfor også læse Databeskyttelsespolitikken for den pågældende tjeneste.

1.2.2. Formål og retligt grundlag

Formålene med vores behandling af personoplysninger online er:

  • At levere vores online-tjenester, herunder websteder, applikationer og sociale medier.
  • At forbedre vores online-tjenester og forstå, hvordan de bruges. Herunder at foretage marketing og branding af vores markedsføringsaktiviteter
  • At besvare eventuelle henvendelser, du sender via vores websteder eller sociale medier.
  • Som virksomhed at udøve vores grundlæggende rettigheder henhold til artikel 16 og artikel 17 i Charter om grundlæggende rettigheder i EU, herunder retten til at drive forretning

SAKUI bruger ikke personoplysningerne til andre formål, medmindre vi får din tilladelse hertil, eller medmindre dette er påkrævet eller tilladt i henhold til gældende lovgivning eller faglige standarder.

Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger online:

  • Artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR – legitime interesser.
    • Vi behandler personoplysninger online for at forfølge vores legitime interesser i at levere og forbedre vores online-tjenester samt besvare henvendelser fra brugere.

1.2.3. Opbevaring og sletning

Personoplysninger indsamlet online vil normalt blive opbevaret i op til 2 år fra den dato, hvor de blev indsamlet. Vi kan dog opbevare visse oplysninger i længere tid, hvis det er nødvendigt for at opfylde vores legitime interesser, retlige forpligtelser eller for at håndhæve vores vilkår og betingelser.

1.3. Marketing, nyhedsbreve, arrangementer osv.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbreve, deltager i vores arrangementer eller modtager markedsføring kommunikation fra os, indsamler vi personlige oplysninger for at kunne sende dig relevant information og invitationer.

1.3.1. Kategorier af personlige oplysninger

De typer af personlige oplysninger, vi kan indsamle i forbindelse med marketing, nyhedsbreve og arrangementer, omfatter:

  • Nyhedsbreve:
    • Identifikationsoplysninger, såsom navn og kontaktinformation.
    • Oplysninger om dine nyhedspræferencer og interesser, hvis du tilmelder dig bestemte arrangementer eller nyhedsbreve
      • Navn, e-mail, jobtitel/position og arbejdsgiver
    • Arrangementer, webinarer, kurser, netværk mv.
      • Identifikationsoplysninger, såsom navn og kontaktinformation.
      • Navn, e-mail, evt. telefonnummer, jobtitel/position og arbejdsgiver

1.3.2. Formål og retligt grundlag

Formålene med vores behandling af personoplysninger i forbindelse med marketing og arrangementer er:

  • At sende dig relevante opdateringer, invitationer og markedsføring kommunikation
  • At kunne sende sig nyheder om vores forretning og udbudte kurser
  • Dele vores viden og erfaringer samt undervisningsaktiviteter
  • At administrere og koordinere arrangementer, som du deltager i samt kommunikere i forbindelse med arrangementer, webinarer, kurser, undervisning, netværk mv.
  • Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger i forbindelse med marketing og arrangementer:

Retsgrundlag for behandling af personoplysninger i forbindelse med marketing, nyhedsbreve og arrangementer mv.:

  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra f i – legitime interesser.
    • Vi behandler personoplysninger for at forfølge vores legitime interesser i at markedsføre vores tjenester og administrere arrangementer.
  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra a – samtykke.
    • Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
    • Afhængigt af hvad du har skrevet dig op til, kan du afmelde dig:
      • Via link i nyhedsbrevet, invitationen, bekræftelsesesmail eller
      • Du kan sende os en e-mail til: info@sakui.dk
    • GDPR artikel 6, stk. 1, litra b – kontrakt.
      • Har du købt plads til en event, webinar, kursus eller andre aktiviteter som vi måtte tilbyde

1.3.3. Opbevaring og sletning

Personoplysninger indsamlet i forbindelse med marketing, arrangementer, kurser mv. vil blive opbevaret i op til 2 år fra den dato, hvor de blev indsamlet. Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsbreve og markedsføringskommunikation ved at følge vejledningen i de e-mails, du modtager fra os.

1.4. Rekruttering

Hvis du søger job eller praktikplads hos SAKUI, indsamler og behandler vi personlige oplysninger, som du selv har givet til os, hvilket bliver brugt som en del af rekrutteringsprocessen.

Vi benytter desuden LinkedIn som et værktøj til rekruttering.

1.4.1. Kategorier af personlige oplysninger

De typer af personlige oplysninger, vi kan indsamle som en del af rekrutteringsprocessen, omfatter:

  • Identifikationsoplysninger, såsom navn, kontaktinformation og ansøgningsoplysninger
  • Beskæftigelseshistorik, uddannelsesoplysninger og andre oplysninger, der er relevante for din ansøgning og evaluering.
  • Relevant offentligt tilgængelig information, f.eks. fra LinkedIn-profil.
  • Referencer og anbefalinger, hvis du giver os tilladelse til at indhente dem.
  • Hvis der foretages rekrutteringstests.
  • Lønoplysninger, hvis det er relevant for at fastlægge kompensation eller lønovervejelser for en rekrutteringspartner.
  • SAKUI’s interne Databeskyttelsespolitik bliver gjort tilgængelig for dig og du vil være omfattet af denne, hvis du tilbydes en stilling hos os

1.4.2. Formål og retligt grundlag

Formålene med vores behandling af personoplysninger i forbindelse med rekruttering er:

  • At vurdere din ansøgning og dine kvalifikationer i forhold til vores ledige stillinger.
  • At kommunikere med dig i løbet af rekrutteringsprocessen.
  • At indhente referencer og anbefalinger med din tilladelse.

Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger i forbindelse med rekruttering:

  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra b i GDPR – opfyldelse af en kontrakt eller trin forud for indgåelse af en kontrakt.
  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra f – legitim interesse.
    • Vi har en legitim interesse i at kunne finde og vurdere kandidater med henblik på mulig ansættelse.

Vi behandler personoplysninger som en del af rekrutteringsprocessen for at kunne træffe beslutninger om indgåelse af en ansættelseskontrakt.

  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra a i GDPR – samtykke.
    • Hvis du giver os dit samtykke, kan vi indhente referencer og anbefalinger fra tidligere arbejdsgivere eller andre kontakter.

1.4.3. Opbevaring og sletning

Personoplysninger, der indsamles som en del af rekrutteringsprocessen, vil blive opbevaret i op til 6 måneder efter afslutningen af rekrutteringsprocessen, medmindre andet er aftalt med dig eller krævet i henhold til lokal lovgivning. Hvis du bliver ansat, vil oplysningerne blive overført til din personalefil og opbevaret i overensstemmelse med vores politikker for personaleadministration.

Du er velkommen til at give os samtykke til at måtte opbevare dine oplysninger i yderligere 6 måneder, hvis du ønsker at blive taget i betragtning til andre jobmuligheder/en anden stilling i SAKUI.

1.5. Sikkerhed og overholdelse

Vi behandler personoplysninger som en del af vores indsats for at beskytte sikkerheden og overholdelsen af vores tjenester og forpligtelser. Dette omfatter overvågning af systemer, indberetning af sikkerhedsbrud og opfyldelse af gældende lovgivning og reguleringer.

1.5.1. Kategorier af personlige oplysninger

De typer af personlige oplysninger, vi kan behandle som en del af vores sikkerheds- og overholdelsesaktiviteter, omfatter:

  • Identifikationsoplysninger, såsom navn og kontaktinformation.
  • Teknisk information, såsom IP-adresser og logfiler.
  • Oplysninger om aktiviteter relateret til overholdelse, såsom revision og intern kontrol.

1.5.2. Formål og retligt grundlag

Formålene med vores behandling af personoplysninger i forbindelse med sikkerhed og overholdelse er:

  • At beskytte sikkerheden og integriteten af vores systemer og data.
  • At overholde vores juridiske forpligtelser og reguleringer, herunder regnskabs- og revisionsstandarder.
  • At overvåge og rapportere sikkerhedsbrud og aktiviteter i forbindelse med overholdelse.

Retligt grundlag for vores behandling af personoplysninger i forbindelse med sikkerhed og overholdelse:

  • Artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR – legitime interesser.
    • Vi behandler personoplysninger som en del af vores legitime interesser i at beskytte sikkerheden og integriteten af vores tjenester og overholde gældende lovgivning og reguleringer.

1.5.3. Opbevaring og sletning

Personoplysninger, der behandles som en del af vores sikkerheds- og overholdelsesaktiviteter, vil normalt blive opbevaret i op til 5 år fra den dato, hvor de blev indsamlet. Opbevaringsperioden kan dog variere afhængigt af specifikke lovkrav og vores legitime interesser i at beskytte sikkerheden og overholdelsen af vores tjenester.

1.6. Gæster

Som besøgende på SAKUI’s kontor, vil vi behandle dine personoplysninger, som vi vil indhente fra dig. Når du deltager i et online møde med os, f.eks. via Microsoft Teams, vil vi også behandle dine personoplysninger forbundet med mødeindkaldelsen.

1.6.1. Kategorier af personoplysninger

Når du besøger vores kontorer, kan vi indhente oplysninger om dig såsom:

  • Identifikationsoplysninger som navn, e-mail, telefonnummer og underskrift.
  • jobtitel/position og arbejdsgiver.

Online møder:

  • Navn, e-mail, arbejdsgiver, IP-adresse.
  • I nogle tilfælde kan et møde blive optaget, hvilket du vil være blevet informeret om på forhånd og har givet samtykket til.

1.6.2. Formål og retsgrundlag

Formål med vores behandling af personoplysninger:

  • Kontrol, sikkerhed og kriminalitetsforebyggelse.
  • Planlægge, arrangere, afholde mødeaktiviteter, optage møder med henblik på senere brug eller genanvendelse.
  • Ad hoc opgaver.

Retsgrundlag for vores behandling af personoplysninger:

  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra a – samtykke.
    • SAKUI kan behandle dine personoplysninger baseret på dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os på e-mail på info@sakui.dk
    • Samtykke til optagelse af møde: hvis du ikke vil give samtykke, kan du afvise mødeindkaldelsen eller sende en e-mail til info@sakui.dk
  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra f – legitim interesse.
    • SAKUI har en legitim interesse i at kunne håndtere og besvare de henvendelser, vi får
    • Afholde møder både fysisk og online.

1.7. Henvendelser fra de registrerede

Hvis du henvender dig til SAKUI for at udøve dine rettigheder, som du har i medfør af GDPR, vil vi behandle dine personoplysninger.

1.7.1. Kategorier af personoplysninger

Identifikationsoplysninger som navn, e-mail, telefonnummer og oplysninger du ellers måtte have i den e-mail-signatur.

  • Andre oplysninger som du selv måtte give os i forbindelse med henvendelse eller udøvelse af dine rettigheder.
  • Vi kan, hvis det bliver nødvendigt, anmode om ID-dokumentation.

1.7.2. Formål og retsgrundlag

Formål med vores behandling af personoplysninger:

  • Identifikation af dig og de personoplysninger som er relateret til din henvendelse på SAKUI’s vegne
  • Håndtering, administrering og besvarelse af din henvendelse.
  • Dokumentation af håndtering og besvarelse af din henvendelse.
  • Retsgrundlag for vores behandling af personoplysninger:

GDPR artikel 6, stk. 1, litra e – legitim interesse.

  • SAKUI har en legitim interesse i at opfylde ovenstående formål.

 1.7.3. Opbevaring og sletning

Afhængig af hvilken eller hvilke rettigheder du gør gældende, vil vi slette dine personoplysninger relateret til din henvendelse senest efter 5 år.

2. Deling, videregivelse og overførsel af personoplysninger

Hvem deler vi dine oplysninger med?

2.1. Deling af personlige oplysninger med databehandlere

Når SAKUI behandler personlige oplysninger, kan vi dele oplysningerne med vores databehandlere (tredjeparts leverandører), der behandler de personlige oplysninger på vores vegne.

Vi bruger databehandlere som tredjeparts serviceudbydere, f.eks. IT-systemleverandører, hostingudbydere, lønservice virksomheder, konsulenter (f.eks. juridiske rådgivere) og andre produkt- og serviceudbydere.

  • Microsoft 365 til opbevaring af data

SAKUI bruger kun de databehandlere, der kan opfylde vores høje standarder for databeskyttelse og IT-sikkerhed. Dine oplysninger deles med vores databehandlere, og vi deler kun de personlige oplysninger, der er nødvendige for, at databehandleren kan levere den aftalte service til os. Derudover har vi indgået databehandlingsaftaler med alle vores databehandlere for at sikre, at de personlige oplysninger, som vi er ansvarlige for, behandles sikkert og i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen.

Hvis du gerne vil have mere specifik information om, hvordan vi deler og/eller offentliggør personlige oplysninger om dig, er du velkommen til at kontakte SAKUI’s Privacy Team.

2.2. Offentliggørelse af personlige oplysninger hos SAKUI til tredjeparter

Vi afholder os fra at dele personlige oplysninger med tredjeparter, medmindre det er nødvendigt for vores legitime professionelle og forretningsmæssige behov, for at udføre dine anmodninger og/eller som påkrævet eller tilladt ved lov eller faglige standarder. Som en del af leveringen af vores skatte- og/eller rådgivningstjenester kan vi videregive personlige oplysninger til f.eks. skattemyndigheder, andre offentlige myndigheder, finansielle institutioner, pensionskasser eller andre tredjeparter. Situationer, hvor vi kan videregive personlige oplysninger til tredjeparter:

  • Hvis vi omstruktureres eller sælges til en anden organisation:
    • SAKUI vil typisk også videregive personlige oplysninger i forbindelse med salg, overdragelse eller anden overførsel af enhver del af SAKUIs forretning, til hvilken de personlige oplysninger er relaterede.
  • Domstole, voldgiftsretter, retshåndhævelses- eller regulerende myndigheder:
    • SAKUI vil videregive personlige oplysninger for at imødekomme anmodninger fra domstole, voldgiftsretter, regeringen eller retshåndhævende myndigheder eller når det er nødvendigt eller klogt at overholde gældende love, domstolens eller voldgiftsrettens ordrer eller regler, eller regeringens eller professionelle regler.
  • Revisioner:
    • Videregivelse af personlige oplysninger vil også være nødvendig for datasikkerheds- eller -revisioner og/eller for at undersøge eller reagere på en klage eller en sikkerhedstrussel.
  • Forsikringsselskaber:
    • Vores professionelle regler og vores forretningsbehov kræver, at vi har betydelig forsikringsdækning med hensyn til forretningsaktiviteter (vores ‘forsikringsprogram’). Dette er nødvendigt for at dække omkostningerne i forbindelse med potentielle krav, der kan opstå, hvis der fremkommer påstande om service-relaterede problemer i forbindelse med deres klient opgaver.
    • For at forsikringsprogrammet skal fungere effektivt, involverer forsikringsprogrammet en række forskellige deltagere på forsikringsmarkedet (f.eks. mæglere, forsikringsselskaber og genforsikringsselskaber samt deres professionelle rådgivere og andre tredjeparter, der er involveret, hvis der opstår en skade).
    • Nogle af disse deltagere på forsikringsmarkedet vil kræve, at vi videregiver personlige oplysninger om dig til dem.
    • Oplysningerne vil blive brugt af deltagerne på forsikringsmarkedet i forbindelse med underwriting og løbende administration af forsikringsprogrammet, hvor der er en relevant klage, og for at lade deltagerne på forsikringsmarkedet overholde deres juridiske og reguleringsmæssige forpligtelser.
    • Visse deltagere på forsikringsmarkedet vil håndtere disse oplysninger på vores vegne og fungere som databehandlere, ligesom de serviceudbydere, der blev nævnt tidligere. Imidlertid kan nogle også behandle oplysninger om dig uafhængigt, hvor de fungerer som separate og autonome databehandlere.

3. Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
  • Ret til berigtigelse (rettelse)
  • Ret til sletning
  • Ret til begrænsning af behandling
  • Ret til indsigelse
  • Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Hvis SAKUI behandler personoplysninger om dig, har du følgende rettigheder:

  • Du har ret til at få indsigt i dine personoplysninger og få udleveret en kopi i elektronisk form af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis vores oplysninger om dig ikke er korrekte, har du ret til at få dem berigtiget.
  • Hvis du ønsker at vi sletter dine personoplysninger, at vi begrænser behandlingen, vil anmode om dataportabilitet eller gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, bedes du venligst kontakte os.
  • Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelser mod vores behandling af dine personoplysninger til vores markedsføringsformål.

Send os venligst en e-mail og så vil vi gøre vores bedste for at imødekomme eller besvare din henvendelse i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne – SAKUI ApS:

SAKUI ApS: info@sakui.dk.

Du har i øvrigt ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

3.1. Samtykke

Hvis vi behandler dine personlige oplysninger baseret på dit samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage når som helst. Til din information påvirker tilbagetrækningen af dit samtykke ikke lovligheden af vores behandling (af dine personlige oplysninger), der er baseret på dit samtykke før tilbagetrækningen af dit samtykke.

Afhængigt af situationen, hvor vi behandler dine personlige oplysninger, kan der være forskellige muligheder for at trække dit samtykke tilbage, f.eks. i vores rekrutteringssystem, på vores websted i cookie-banneret, i vores nyhedsbreve, invitationer osv.

Ellers kan du altid sende os en e-mail.

SAKUI ApS: info@sakui.dk.

4. Personoplysninger om børn

SAKUI forstår vigtigheden af at beskytte børns privatliv, især i et online miljø, og derfor er SAKUI’s websteder ikke bevidst udformet til eller rettet mod børn under 13 år. Vi har ikke til hensigt at behandle personoplysninger om nogen under 13 år, medmindre det bliver nødvendigt i forbindelse med levering af vores professionelle tjenester. Ellers vil vi indhente samtykke fra forældrene i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen.

5. Data sikkerhed og integritet

SAKUI har rimelige sikkerhedspolitikker og -procedurer på plads for at beskytte personlige oplysninger mod uautoriserede tab, misbrug, ændring eller destruktion. På trods af SAKUI’s bedste bestræbelser, kan sikkerheden dog ikke garanteres mod alle trusler. Så vidt det er muligt, er adgang til dine personlige oplysninger begrænset til dem, der har behov for at vide. De personer, der har adgang til oplysningerne, skal opretholde fortroligheden af sådanne oplysninger.

Vi gør også rimelige bestræbelser på kun at opbevare personoplysninger:

a) så længe oplysningerne er nødvendige for at imødekomme en persons anmodning,

b) som nødvendigt for at overholde lovlige, regulerende, interne forretnings- eller politiske krav eller

c) indtil den pågældende person anmoder om, at oplysningerne bliver slettet. Perioden for opbevaring af data afhænger af den specifikke karakter og omstændigheder, hvorunder oplysningerne bliver indsamlet.

6. Links til andre websteder

Vær opmærksom på, at SAKUI’s websteder typisk indeholder links til andre websteder. Derfor opfordrer vi brugere til at gennemgå fortrolighedserklæringen eller politikken på hver besøgte hjemmeside, før de afslører personlige oplysninger.

7. Ændringer i denne fortrolighedserklæring

SAKUI kan ændre denne fortrolighedserklæring fra tid til anden for at afspejle vores aktuelle privatlivspraksis. Når vi ændrer i denne erklæring, vil vi revidere datoen for “opdateret” øverst på denne side. Eventuelle ændringer i behandlingen af personoplysninger som beskrevet i denne fortrolighedserklæring, der påvirker dig, vil blive kommunikeret til dig via en passende kanal, afhængigt af vores standardmetoder for kommunikation med dig.

8. Spørgsmål og klager vedrørende privatliv

Spørgsmål og klager vedrørende privatliv SAKUI’s forpligter sig til at beskytte beskyttelsen af dine personlige oplysninger online. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til vores administration af dine personlige oplysninger, bedes du kontakte os via e-mail:

SAKUI ApS: info@sakui.dk.

8.1. Tilsynsmyndighed

I enhver sag har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet, som er ansvarlig for persondata.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.  Learn more